332

s. 1949

penttinen.katri.k@gmail.com

0505916010

Ainutlaatuinen luontopääkaupunki – turvallinen ja viihtyisä ympäristö kuuluvat meille kaikille

Osaa ja tekee. Uudistaa ja kehittää. Näin yhteistyökumppanit kuvailevat minua. Olen opiskellut ympäristötieteitä. Minulla on pitkä ja monipuolinen kokemus ympäristöliiketoiminnasta ja markkinoinnista. Työssäni ja kaupunginosayhdistyksessä olen vaikuttanut päätöksenteon taustavoimissa. Aktiivisuus Lauttasaari-Seuran ja sen työryhmän johdossa on ollut ”korkeakoulu” kaupungin moniin toimialoihin, tärkeimpänä kaupunkiympäristö. Toiminta vanhustentalosäätiössä ja lapsenlapset pitävät kiinni arjessa ja muistuttavat peruspalveluiden tärkeydestä.
Helsingin rikkaus on luonto ja meri. Siksi Helsinki on ainutlaatuinen luontopääkaupunki. Luonnon taloudellisesta arvosta ja terveysvaikutuksista on runsaasti näyttöä. Haluan, että kaupungin kasvaessa nykyiset viheralueet ja luonnontilaiset rannat säilytetään. Puolustan omaleimaisia kaupunginosia. Asukkaiden ääni ja hyvä paikallistuntemus pitää ottaa huomioon omaa aluetta koskevissa päätöksissä. Moniarvoinen kaupunki tarvitsee monenlaisia liikenneratkaisuja. Merellistä strategia pitää jatkaa, etenkin Lauttasaaren veneilytoimintojen keskittymää tulee vahvistaa.

Kerro kavereillesi