Pakkanen

s. 1971

sanna@sannamariapakkanen.fi

Perusopetuksen puolustaja

Olen helsinkiläinen maantiedon, biologian ja terveystiedon opettaja, yrittäjä- ja diabeetikkoperheen äiti. Perhearkemme pyörii Haagassa, jossa asumme sekä Meilahdessa, jossa olen töissä ja kuopuksemme käy koulua. Olen syntyisin Itä-Helsingistä eli molemmat jalkani ovat tukevasti tässä kaupungissa.

Koen, että päätöksentekoon tarvitaan aitoa kouluarjen osaamista sekä arkipäivän realismia. Olen opettanut kaiken ikäisiä ekaluokkalaisista aikuisiin toimien myös vapaa-ajan nuoriso- ja lapsityössä. Viimeiset vuosikymmenet on vierähtänyt helsinkiläisellä monikulttuurisella yläasteella. Ensi syksynä aloitamme ison koulutusuudistuksen eli maksuttoman toisen asteen. Tarvetta kouluarjen ymmärrykselle siis on.

Koulujen, kuten muunkin ympäristön turvallisuus ja terveys ovat lähellä sydäntäni. Rakennetaan kouluja ja uutta Helsinkiä huolella sekä laadulla kaupunkilaisia kuunnellen, asuinalueiden omaleimaisuutta kunnioittaen.

Kerro kavereillesi