Ngene
Susanna

kaupan ja teollisuuden ostaja, sairaanh.opiskelija

Viikki

s. 1969

susana.ngene@saunalahti.fi

Minulle tärkeitä asioita ovat varhaiskasvatukseen- koulutukseen liittyvät lapsiperheiden ja nuorten asiat. Olen toiminut varhaiskasvatus-, opetus-, sekä sivistyslautakunnassa varajäsenenä.

Lautakuntatyöskentely on antoisaa ja vuorovaikutusta muiden kanssa jossa haetaan kompromisseja ihmistenkokoisiin asioihin. Olin usein mukana asioita valmistelevassa lautakuntatyössä sekä kuulemaan asianatuntijoita. Sosiaali- ja perhepoliittiset asiat ovat tulleet minulle tutuiksi ollessani mukana Suomen Monikkoperheet ry:n hallituksen puheenjohtajana jossa Pyrimme lisäämään monikkoperheiden yhdenvertaisuutta ja monikkoperhe tietoisuutta päättäjien keskuudessa. Sekä Espoon sosiaali- ja terveyslautakunnan päivähoito- sekä perhe- ja sosiaalipalveluiden jaostossa.

Työskennellessäni yhdistyksessä, joka on perustettu omaishoitajia ja heidän läheisiään varten, ymmärsin miten huonoissa kantimissa omaishoitajien asiat ovat.

Hoitajana työskennellessä olen nähnyt myös sen miten eri tavoin ikäihmisiä hoidetaan kunnallisessa tai yksityisessä hoivakodissa/sairaalassa ja mikä merkitys on yksityisellä tai kunnallisella sairaanhoidolla/terveydenhoidolla.

Vaikka kärkiteemani ovatkin lapsissa, nuorissa silti ikääntyvien ihmisten asiat ovat tärkeitä ja ne pitää saada ratkaistuksi mahdollisimman pian.

Työssäni hankinta ja johtotehtävissä maahantuonti yhtiössä opin tekemään vastuullisia ja kestäviä päätöksiä. Olen vahva vaikuttaja jolla on sydän maalaisjärki paikallaan.

Kerro kavereillesi