Kokko

Munkkiniemi

s. 1978

kristiina.kokko@kokoomus.fi

When they go low, we go high!

Olen Kristiina Kokko 43v, Kokoomuksen puoluesihteeri ja pappi. Sydämeni on oikealla, koska uskon jokaiseen ihmiseen ja yksilöön. Suurin voimavaramme tulee siitä, että jokainen saa pyrkiä kohti tavoitteitaan, siitä kasvaa muutosvoima. Tärkeimmät arvoni politiikassa ovat välittäminen, mahdollisuuksien tasa-arvo sekä sivistys. Haluan, että kokoomus antaa äänen myös kaikkein heikoimmille, sillä yhteiskunnan onnistumisen keskeinen mittari on se, kuinka se huolehtii heikoimmista. Kokoomuslaisella politiikalla syntyy kasvua ja näin jaettavaa riittää myös jatkossa. Työurani olen tehnyt vaikuttamisen parissa, mm. neljän ministerin erityisavustajana ja Akavassa kehityspäällikkönä. Olen toiminut myös seurakuntapastorina ja teen edelleen säännöllisesti toimituksia. Olen ollut aiemmin opetus- ja kulttuurilautakunnan jäsenenä Helsingissä. Koulutukseltani olen teologian maisteri Helsingin yliopistosta ja teen väitöskirjaa kirkkososiologiasta. Olen myös tradenomi, valmistunut Heliasta. Asun Munkkiniemessä ja olen kolmen kouluikäisen pojan äiti. Vapaa-ajalla valmennan kilpacheerleadingia ja harrastan ratsastusta ja koiria.

Kerro kavereillesi