Helsinkiläinen Anu Puustinen valittiin Kokoomuksen Naisten Liiton liittohallitukseen kaudelle 2024-2025

Tiedotteet

Anu Puustinen on valittu Kokoomuksen Naisten Liiton liittohallitukseen kaudelle 2024-2025. Kokoomuksen Naisten Helsingin piiri esitti Puustista liittohallituksen varsinaiseksi jäseneksi Kokoomusnaisten edustajakokouksessa, joka järjestettiin Hyvinkäällä 18.11.-19.11. Puustisen valinta vahvistui sunnuntaina, kun liittohallituksen valinnasta päätettiin. Puustisella on laaja kokemus kokoomusnaisissa luottamustoimijana työskentelystä. Hän on toiminut oman paikallisyhdistyksensä Arkadian Kokoomusnaiset ry:n puheenjohtajana, sekä Kokoomuksen Naisten Helsingin piirin varapuheenjohtajana. Puustinen korostaa, että hän haluaa olla helsinkiläisten kokoomusnaisten ääni valtakunnallisen liiton hallituksessa:

“Olen kiitollinen saamastani luottamuksesta ja lähden innolla edustamaan helsinkiläisiä kokoomusnaisia liittohallitukseen. Jotta jäsenten viesti kuuluu kentältä, minuun voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä.”

Puustinen haluaa edistää liittohallituksessa sosiaali -ja terveydenhuollon liittyviä kysymyksiä, erityisesti mielenterveys- ja päihdehoidon, sekä kehitysvammahuollon puolella. Puustinen työskentelee esihenkilötehtävissä kehitysvamma-alalla, minkä ansiosta hänellä on vahva ammatillisen osaamisen tuoma pohja työskennellä SOTE-teemojen parissa.

Liittohallitukseen Puustisen varajäseneksi valittiin helsingistä Laura Sviili. Liiton puheenjohtajaksi valittiin jatkokaudelle yksimielisesti kansanedustaja Pihla Keto-Huovinen, ja varapuheenjohtajiksi Salla Mäkelä ja Anu Aaltonen. Liittohallitukseen valittiin yhteensä 12 varsinaista jäsentä, sekä heille henkilökohtaiset varajäsenet. Kokoomuksen Naisten Helsingin piiri jätti edustajakokoukselle neljä aloitetta, joista kaikki hyväksyttiin. Lisäksi kokous nimitti Liiton uudeksi kunniajäseneksi helsinkiläisen kansanedustaja Sari Sarkomaan, joka on Helsingin Kokoomusnaisten piirin jäsen ja piirijärjestön jäsenten keskuudessa suuresti arvostettu poliitikko.